Social importance of english perception and inclusion of video games as a learning tool

  • Verenice Sánchez Castillo Universidad de la Amazonia. Grupo de Investigación en Agroecología y Desarrollo Rural (GIADER).
  • Carlos Alberto Gómez Cano Universidad de la Amazonia. Grupo de Estudio de Futuro en el Mundo Amazónico (GEMA). 
  • Duban Ortiz Polania Universidad de la Amazonia.
  • Tulio Andrés Clavijo Gallego Escuela Superior de Administración Pública – sede Cauca.
  • Lina Patricia Váquiro Rondón Universidad Autónoma de Manizales. 
Keywords: Innovation; Teaching and learning; English; OVA; Video game; Methodological strategy.

Abstract

The present study aims to investigate the imaginary-in the opinion of the students-on the teaching and learning of English, the English and the inclusion of the use of video games as a methodological strategy of grade eleven of higher Normal students. Methodology, the research is descriptive and qualitative approach is a case study, carried out at the Superior Normal School, municipality of Florence, Caquetá; the units of analysis were the students of this institution. The instruments used were the interview and the technical tonnage file. Results, much of the educational community considers it very important learning English.

Also shows that the implementation of audiovisual aids such as video games will make more dynamic the teaching and learning of this subject and it will arouse the interest of many students for her. Conclusions, the processes of educational innovation through the implementation of video games as learning tool are required; but the academic rigor must be preserved because they require high levels of academic planning by teachers. Based on collected data, it is concluded that it is viable and necessary the inclusion of OVAS in the area of English which arouse interest and motivate students in this field.

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Author Biographies

Verenice Sánchez Castillo, Universidad de la Amazonia. Grupo de Investigación en Agroecología y Desarrollo Rural (GIADER).

Ingeniera Agroecologa, MSc. en Ambiente y Desarrollo, Est. de Doctorado en Antropología. Docente Programa Ingeniería Agroecológica de la Universidad de la Amazonia. Grupo de Investigación en Agroecología y Desarrollo Rural (GIADER).

Carlos Alberto Gómez Cano, Universidad de la Amazonia. Grupo de Estudio de Futuro en el Mundo Amazónico (GEMA). 

Contador Público, Administrador Público, Esp. en Pedagogía y en Gestión Pública, Est. Maestría en Ciencias de la Educación. Docente del Programa de Contaduría Pública de la Universidad de la Amazonia. Grupo de Estudio de Futuro en el Mundo Amazónico (GEMA). 

Duban Ortiz Polania, Universidad de la Amazonia.

Estudiante del programa de Ingeniería de Sistemas, integrante del semillero de investigación SIADER, Universidad de la Amazonia.

Tulio Andrés Clavijo Gallego, Escuela Superior de Administración Pública – sede Cauca.

Magister en Estudios Interdisciplinares del Desarrollo, Est. de Doctorado en Antropología, Docente de la Universidad del Cauca y de la Escuela Superior de Administración Pública – sede Cauca. 

Lina Patricia Váquiro Rondón, Universidad Autónoma de Manizales. 

Licenciada en Inglés, Est. Maestría en Traducción de la Universidad Autónoma de Manizales. 

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Published
2016-06-30
How to Cite
Sánchez Castillo, V., Gómez Cano, C., Ortiz Polania, D., Clavijo Gallego, T., & Váquiro Rondón, L. (2016). Social importance of english perception and inclusion of video games as a learning tool. Amazonia Investiga, 5(8), 58-66. Retrieved from https://amazoniainvestiga.info/index.php/amazonia/article/view/703
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